"You are welcome to the world of unity"

YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa
(Konvensyen Nasional Kelab Penyokong PAS Ke-1, Klang, Selangor)

"ALlah menegaskan lagi " Hai manusia,sesungguhnya Kami (ALlah) menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa danbersuku-suku supaya kamusalingkenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu.." (30:22)

Monday, February 4, 2008

Konvensyen Kelab Penyokong PAS

Mohd Sabri Said Sat Feb 02, 08 1:00:29 pm MYT
PULAU PINANG, 2 Feb (Hrkh) - 'Berani Berubah Kekal Perpaduan' menjadi tema konvensyen Kelab Penyokong PAS Malaysia kali pertama yang akan diadakan di Pulau Pinang pada 16 Februari 2008 di Hotel Red Rock, Jalan Macalister, Pulau Pinang bermula jam 3.00 petang sehingga 5.00 petang.

Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS Pusat, Dr. Mujahid Yusuf Rawa dalam kenyataanya menegaskan, tujuan utama program itu adalah untuk menghimpun wakil ahli kelab yang sudah dua tahun penubuhannya.


Menurut beliau, program tersebut bukan sahaja bertujuan menghimpun dan berkenalan malah ia memberi gambaran bahawa sokongan terhadap PAS makin meningkat daripada kalangan kaum India dan Cina.



"Walaupun konvensyen yang diadakan itu tertutup untuk ahli kelab sahaja namun ia terbuka sewaktu ucapan Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang pada pukul 5.00 petang," jelasnya.



Pada hari yang sama juga ahli kelab dan orang ramai diraikan dalam majlis Sambutan Hari Raya Cina.



Kata beliau lagi, antara negeri yang paling ramai ahli kelab ialah di Perak dan Negeri Sembilan manakala paling akhir penubuhanya ialah di Sarawak apabila kelab Iban di tubuhkan.



Menurut Dr Mujahid seterusnya, sekarang ini kelab penyokong PAS dikembangkan ke peringkat kawasan setelah semua negeri berjaya ditubuhkan.



"Alhamdullilah semua berjalan lancar. Bermula di Negeri Sembilan sehinggalah terbaru di Sarawak apabila Kelab Iban berjaya ditubuhkan," terangnya bangga dengan perkembangan itu sejak kebelakangan ini. - mns

No comments: