"You are welcome to the world of unity"

YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa
(Konvensyen Nasional Kelab Penyokong PAS Ke-1, Klang, Selangor)

"ALlah menegaskan lagi " Hai manusia,sesungguhnya Kami (ALlah) menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa danbersuku-suku supaya kamusalingkenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu.." (30:22)

Friday, February 15, 2008

Presiden PAS gesa masyarakat Melayu terajui perubahan

Johari Jaafar Fri Feb 15, 08 11:40:01 am MYT

KAMPUNG GAJAH, 15 Feb (Hrkh) - Orang Melayu di negara ini diingatkan tentang perlunya mereka memimpin perubahan yang boleh dicetuskan dalam pilihan raya umum ke-12 ini kerana masyarakat Melayu adalah golongan yang dominan dan boleh menentukan corak politik dan pemerintahan negara ini.

"Kita lihat kaum Cina telah melakukan perubahan, begitu juga kaum India dilihat telah mula mahukan perubahan, apakah kaum Melayu tidak mahukan perubahan bagi menentukan corak politik negara ini?"

Demikian ditegeskan oleh Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, ketika menyampaikan amanahnya di Perhimpunan Perdana Jelajah Presiden Ke Negeri Perak yang diadakan di Padang Majlis Daerah Kampung Gajah Sabtu lalu.

Masyarakat bukan Islam telah merasakan keperitan kehidupan mereka di bawah pemerintahan BN dengan kenaikan harga bahan bakar, diikuti kenaikan harga barang-barang keperluan menyebabkan mereka mula hilang kepercayaan terhadap BN.

"Bukan Melayu sudah merasa tersepit dengan kehidupan ini, mereka mahukan sebuah kerajaan yang meletakkan kepentingan rakyat sebagai agenda pemerintahan, kerajaan yang adil, bersih dan berkebajikan, kerana itu mereka kini mula menunjukkan sikap bersama dengan kita, apakah orang Melayu hanya mahu menjadi pemerhati sahaja," soal beliau.

Sekarang ini bukan masanya masyarakat Melayu berasa selamat dan selesa di bawah pemerintahan BN' kerana kerajaan yang ada sekarang ternyata banyak melakukan kezaliman, ketidakadilan dan memperbodohkan rakyat.

Beliau turut mengingatkan rakyat bahawa memilih pemimpin dalam pilihan raya adalah adalah satu amanah kerana itu mereka wajar memilih calon dan parti yang benar-benar bersih, adil dan beramanah kerana sebuah kerajaan yang mempunyai sifat seperti itu sahajalah yang mampu membela nasib rakyat.

"Manifesto PAS dan KeADILan ialah beramanah, adil, bersih dan berkebajikan, ini bukan janji kosong atau tidak berpijak di bumi nyata, jika kita berjaya membentuk kerajaan, kita tunaikan janji kita, harga petrol akan kita turun, pelajaran percuma untuk semua, dan program kebajikan untuk rakyat akan kita jalankan," katanya.

Menurut beliau `negara kebnajikan' bukan satu yang baru dalam Islam mahupun di dunia moden kini, England adalah sebuah negara mengamalkan konsep negara berkebajikan.

"Negara kebajikan yang kita hendak jalankan lebih baik dari England, dan lebih baik dari negara komunis, kita mampu menjalankannya, negara tidak akan bangkrap seperti yang didakwa oleh pemimpin BN," tegas beliau.

Sehubungan itu beliau mengajak rakyat untuk melakukan perubahan pada pilihan raya umum kali ini bagi menyelamatkan rakyat dan negara ini daripada terus menderita di bawah pemerintah BN. - mns

No comments: