"You are welcome to the world of unity"

YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa
(Konvensyen Nasional Kelab Penyokong PAS Ke-1, Klang, Selangor)

"ALlah menegaskan lagi " Hai manusia,sesungguhnya Kami (ALlah) menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa danbersuku-suku supaya kamusalingkenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu.." (30:22)

Thursday, February 28, 2008

Komentar Persiapan Penamaan Calon PRU-12

Kepenatan & bercampur marah saya kepada pihak SPR yang memberi arahan "last minute" pada hari Khamis (21/Feb) supaya semua calon-calon parti politik agar membayar duti stem di Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN).
Terbayangkan saudara, bagaimana dengan calon-calon BA yang negerinya bercuti hari Jumaat, bila masa hendak melakukannya? Tidakkah ini satu perancangan atau satu permulaan yang tidak baik bagi badan bertanggungjawab (SPR) yang berkecuali dalam menjalankan haknya.SPR dilihat sebagai satu badan yang tidak beretika dalam menjalankan tanggungjawabnya asbab untuk memastikan parti BN menang besar.
Pembatalan "last minute" duti stem pada 24/Feb/2008 yakni semasa hari penamaan calon melengkapkan lagi tipu daya SPR.Bantahan telah dilakukan oleh pihak PAS bila mendapati calon BN tidak membayar duti stem.Walaubagaimanapun bantahan tersebut tidak diterima selepas pihak Pengurus Pilihanraya menunjukkan surat dari SPR Putrajaya yang membantalkan arahan surat bertarikh 22/Feb/2008.
Walau apapun yang terjadi, Pihak BA sentiasa "bermaruah" bagi menghadapi BN dalam PRU-12 dibandingkan BN.Menjadi wakil rakyat bukan tempat mencari wang atau pengaruh,ia adalah tempat untuk memberi khidmat kepada masyarakat..sesuai dengan Manifesto PAS "Kerajaan Beramanah, Adil dan Bersih".
InsyaAllah, bagi mewakili warga Perpaduan Nasional ingin mengucapkan Selamat Mengundi /Buat keputusan bijak demi agama, bangsa dan negara.Buat pertimbangan waras, jika tidak, rakyat akan menanggung sengsara selama 4 ~ 5 tahun.Calon-calon Perpaduan Nasional menanti anda, InsyaAllah.

No comments: