"You are welcome to the world of unity"

YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa
(Konvensyen Nasional Kelab Penyokong PAS Ke-1, Klang, Selangor)

"ALlah menegaskan lagi " Hai manusia,sesungguhnya Kami (ALlah) menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa danbersuku-suku supaya kamusalingkenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu.." (30:22)

Monday, November 12, 2007

Pemimpin UMNO Buta Hati



Azalina dan Umno 'dayus' - Ustaz Mujahid

Mohd Sabri Said Mon Nov 12, 07 7:52:45 am MYT

PULAU PINANG, 12 Nov (Hrkh) - Menteri Belia dan Sukan, Dato' Seri Azalina Othman Said diminta menarik balik kenyataannya yang mengatakan rakyat yang berhimpun secara aman menuntut pilihan raya yang bersih dan adil sebagai 'dayus' kerana tidak menghormati undang-undang negara.

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Ustaz Mujahid Yusuf Rawa berkata Azalina sebenarnya 'dayus' kerana bersekongkol dengan orang yang tidak faham undang-undang walhal beliau mempunyai latar belakang berkaitan perundangan.

'Dayus' katanya bererti tidak berani, sekarang ini siapa yang tidak berani mengatakan hak rakyat atau beliau sebagai menteri dalam kabinet.

"Tarik balik perkataan 'dayus' yang digambarkan terhadap rakyat yang turun berhimpun menuntut pilihan raya yang bersih dan adil. Mereka bukan 'dayus' bahkan berani bersuara dan bertindak bukan macam kepimpinan Umno yang takut menegur walaupun tahu ianya salah," ujarnya.


Jika sekiranya rakyat dayus kenapa mereka sanggup berhimpun melebihi sasaran 100,000 dalam hujan lebat dan dihalangi pihak keselamatan.


Agak malu kata Ustaz Mujahid, bekas Ketua Puteri Umno yang mewakili generasi akan datang begitu cetek keperluan melindungi demokrasi di Malaysia.


Andainya Azalina bukan golongan 'dayus' dalam erti kata sebenar beliau pasti bersama-sama golombang kuning untuk memastikan sistem pilihan raya di Malaysia berjalan dengan adil dan jauh dari penipuan oleh Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR).


Sementara itu, Angkatan Muda Keadilan (AMK) Malaysia, Amizudin Ahmat ketika mengulas kenyataan yang sama berkata, yang 'dayus' ialah Umno termasuk Azalina kerana tidak berani menegur kepimpinan yang ada khususnya semasa Perhimpunan Agung Umno baru-baru ini.
Di mana perginya suara Umno terhadap isu Altantuya, kenaikan tol, kenaikan harga barangan seharian, kes melibatkan pelantikan Ketua Hakim Negara, kes membabitkan Ketua Polis Negara dan sebagainya.


"Sepatutnya beliau antara golongan paling dayus kerana tidak bertindak bersuara bagi rakyat yang ingin tahu siapakah dalang terhadap semua kes yang melibatkan maruah negara, " tambahnya.




Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa
Pengerusi
Lajnah Perpaduan Nasional
Parti Islam SeMalaysia
2007




No comments: