"You are welcome to the world of unity"

YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa
(Konvensyen Nasional Kelab Penyokong PAS Ke-1, Klang, Selangor)

"ALlah menegaskan lagi " Hai manusia,sesungguhnya Kami (ALlah) menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa danbersuku-suku supaya kamusalingkenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu.." (30:22)

Friday, December 7, 2007

Satu Realiti Peringkat Bawahan

Tak payahlah nak melaung-laungkan semangat nak bantu Melayu, nak bantu Islam, kalau kita tak pernah ambil tahu orang Melayu yang sekampung, setaman, sejiran yang tak ada duit nak beli beras, tak ada duit nakbayar yuran sekolah, tak ada duit nak beli baju.
Kalau betul nak bantu Melayu, pergi pintu ke pintu,rumah ke rumah, periksa keluarga mana yang makan sehari sekali, rumah mana yang elektrik di potong,remaja mana yang tak mampu belajar di IPT.Juga tak payahlah nak heboh orang Hindu banyak bina kuil, kalau orang Islam sendiri malas nak solat jemaah di surau atau masjid.
Orang Islam sendiri malas nakbersihkan tandas masjid. Orang Islam sendiri tidakhendak menghidupkan masjid dan surau dengan majlisilmu.Janganlah berkobar-kobar semangat bangsa dan agama,kalau diri sendiri tak sedar.Sebelum nak marah bangsa lain, agama lain, cermin dulu diri sendiri.

No comments: