"You are welcome to the world of unity"

YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa
(Konvensyen Nasional Kelab Penyokong PAS Ke-1, Klang, Selangor)

"ALlah menegaskan lagi " Hai manusia,sesungguhnya Kami (ALlah) menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa danbersuku-suku supaya kamusalingkenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu.." (30:22)

Friday, October 12, 2007

Selamat Eidul Fitri - Anda Mampu Merubah

Assalamu'alaikum Warahmatullah,


Ikhwah Muslimin-Muslimat yang dihormati;

Diambang Syawal 1428H ini, Lajnah Perpaduan Nasional ingin melebarkan ucapan Rasulullah SAW, "TaqabbalAllahu minna wa minkum...", Moga Allah maqbul/terima apa jua amal soleh yang kita lakukan..!

Moga Tarbiyyah Ramadhan berjaya membentuk keperibadian mukmin kita, memperkuatkan Iman & meninggikan iltizam untuk kita terus menyeru & membentuk masyarakat untuk sayang & cintakan Islam sebagai satu-satunya cara hidup.

Majlis Rumah terbuka yang dianjurkan oleh kebanyakan pemimpin & individu tertentu adalah satu budaya yang baik selagi mana ia tidak terlalu membazir dari segi penyediaan makanan dsb dan tidak melanggar syariat.Jemputlah kaum lain..Cina, India dan lain-lain untuk bersama meraikannya dengan selitan syiar Islam supaya tanggapan prejudis bukan Islam terhadap Islam dapat dikikis.Islam adalah Agama Sejagat yang memberi rahmat ke seluruh pendudk alam ini.

Mensyukuri hadirnya Syawal, demi keamanan & keadilan, berilah ISLAM satu PELUANG!
Anda mampu merubah!!!

No comments: