"You are welcome to the world of unity"

YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa
(Konvensyen Nasional Kelab Penyokong PAS Ke-1, Klang, Selangor)

"ALlah menegaskan lagi " Hai manusia,sesungguhnya Kami (ALlah) menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa danbersuku-suku supaya kamusalingkenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu.." (30:22)

Thursday, September 13, 2007

Pelancaran PAS Untuk Semua


KUALA LUMPUR - 11 Sep 07, PAS melalui Lajnah Perpaduan Nasional di bawah pimpinan Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa telah melakar satu sejarah perjuangan merentasi sempadan kaum melalui satu program yang diberi nama "PAS Untuk Semua" atau "PAS For All".




Program yang dirasmikan oleh YBhg Ustaz Nasaruddin Mat Isa, Timbalan Presiden PAS bagi mewakili YB Dato' Seri Hj Abdul Hadi Awang yang tidak dapat hadir atas urusan parti. Dalam ucapan beliau menyeru semua kaum Melayu, Cina, India dan lain-lain bangsa untuk bersama dengan PAS.Masyarakat non-muslim tak perlu takut untuk menyokong PAS kerana Islam mengajar umatnya untuk berlaku adil kepada semua pihak tak kira bangsa dan agama.




Ust Nasaruddin Mat Isa berucap ketika merasmikan Pelancaran "PAS For All"


Sebelum itu, Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa memberi ucapan kata aluan kepada tetamu yang hadir.Beliau merakam ucapan tahniah kepada semua yang hadir, lebih-lebih lagi Penyokong-penyokong Kelab PAS dari Parit Buntar yang datang dari jauh dengan menyewa sebuah bas.Dalam ucapan beliau, tembok perkauman yang dibina oleh UMNO Barisan Nasional telah runtuh dengan sokong dan dokongan yang ditunjukkan pada hari ini.


Sebelum itu, Pengarah Program Dr Halimah Ali Abdullah menyatakan bahawa pihak Urusetia dan dengan persetujuan pimpinan PAS Pusat telah memilih satu logo rasmi untuk "PAS Untuk Semua".Logo ini telah dipilih daripada peserta-peserta yang menghantar logo tersebut kepada urusetia.Peserta yang bertuah adalah seorang Pereka Grafik lulusan UiTM yang berasal dari Tampin, Negeri Sembilan.Beliau adalah En Nor Azian bin A.Hassan, 35 tahun.




No comments: