"You are welcome to the world of unity"

YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa
(Konvensyen Nasional Kelab Penyokong PAS Ke-1, Klang, Selangor)

"ALlah menegaskan lagi " Hai manusia,sesungguhnya Kami (ALlah) menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa danbersuku-suku supaya kamusalingkenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu.." (30:22)

Thursday, September 13, 2007

PAS Untuk Semua dari Parit Buntar

Kuala Lumpur - Kelab Penyokong PAS Kawasan Parit Buntar telah menghantar satu rombongan untuk bersama-sama memeriahkan Majlis Pelancaran Kempen "PAS Untuk Semua" yang diadakan di Pejabat Agung PAS di Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Seramai 33 orang dari kalangan ahli kelab telah ke Kuala Lumpur menaiki sebuah bas di ketuai oleh En. Wong dari DUN Kuala Kurau. Rombongan ini turut diiringi Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional Kawasan, En. Hamdan Fadel dan beberapa orang ahli jawatankuasanya.

Ustaz Mujahid sebagai Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS Pusat dalam ucapan aluannya di majlis tersebut telah merakam ucapan tahniah kepada semua yang hadir, lebih-lebih lagi Penyokong-penyokong Kelab PAS dari Parit Buntar yang datang dari jauh dengan menyewa sebuah bas.

Majlis pelancaran disempurnakan oleh Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa. Dalam Ucapannya beliau mengemukakan tawaran PAS untuk membawa keadilan dan kesejahteraan kepada semua kaum, tanpa mengira perbezaan agama.
Dalam Ucapannya beliau juga menegaskan betapa PAS sebagai sebuah Parti Islam akan sentiasa memperjuangkan kepentingan semua kaum kerana itu adalah ajaran Islam. Ketika hangat isu penutupan SRJK (C) Damansara, PAS tanpa teragak-agak bersama orang cina mempertahankannya.

Majlis tersebut menarik perhatian ramai terutama pengguna jalan Raja Laut di Hadapan Pejabat Agung PAS kerana di situ diadakan persembahan kebudayaan 3 bangsa iaitu Persembahan Kompang mewakili kaum Melayu, Tarian Singa mewakili kaum Cina dan Mirudengam mewakili kaum India.

Sebelum majlis tersebut rombongan telah di bawa melawat sekitar Puterajaya melihat kehebatan pembangunan pusat pentadbiran kebanggaan kerajaan. Menurut salah seorang ahli rombongan beliau amat kagum dengan kehebatan banggunan di Puterajaya tetapi apabila dibandingkan dengan sekitar rumahnya di Kuala kurau beliau berasa amat sedih kerana mengenangkan masih terdapat rakyat yang hidup susah di Kuala Kurau yang tidak mampu walaupun untuk datang ke Putrajaya apatah lagi untuk tinggal di sini.


Dipetik dari Laman Web PAS Parit Buntar

No comments: