"You are welcome to the world of unity"

YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa
(Konvensyen Nasional Kelab Penyokong PAS Ke-1, Klang, Selangor)

"ALlah menegaskan lagi " Hai manusia,sesungguhnya Kami (ALlah) menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa danbersuku-suku supaya kamusalingkenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu.." (30:22)

Tuesday, September 11, 2007

PAS UNTUK SEMUA

KUALA LUMPUR -InsyaAllah, hari ini 11 September 2007, Parti Islam SeMalaysia (PAS) melakar satu sejarah dalam arena politik tanahair, melalui Lajnah Perpaduan Nasional akan melancarkan satu program "PAS UNTUK SEMUA"atau "PAS FOR ALL".Majlis pelancaran program ini bakal dilakukan oleh YB Dato'Seri Haji Abdul Hadi Awang, Presiden Parti Islam SeMalaysia di Pejabat Pentadbiran PAS Jalan Raja Laut.

Lajnah yang di ketuai oleh Dr Ustaz Hj Mujahid Yusof Ar-Rawa telah meneroka jauh dalam usaha untuk mengajak semua lapisan masyarakat untuk bersama dengan perjuangan PAS. Program separuh hari ini bertujuan untuk :

1. Menyingkir sikap prajudis Non malay /Non Muslim terhadap PAS sebagai hanya
memperjuangkan nasib orang Islam sahaja.

2. Memasarkan PAS yang serius dan komited menjuarai nasib dan hak semua kaum.
3. Mengambil peluang MEMUTIHKAN tarikh 11hb September yang melambangkan

keganasan atau terrrorisme orang ‘Islam’ yang menjauhkan Non- Malay daripada PAS.

Menurut Pengarah Program Dr Halimah Ali Abdullah, tetamu yang hadir akan disajikan dengan 3 jenis persembahan kebudayaan 3 bangsa iaitu Persembahan Kompang (Melayu), Tarian Singa (Cina) dan Mirudengam (India).

Dalam majlis tersebut, satu logo rasmi "PAS UNTUK SEMUA" akan diumumkan oleh YB Dato'Presiden hasil dari pertandingan mencipta logo.Disamping itu YB Dato' Presiden akan melancarkan laman web Ren Min Shi Shi Online yang bertujuan untuk memudahkan lagi Berita Rakyat Semasa ini dicapai di seluruh dunia-ski

No comments: