"You are welcome to the world of unity"

YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa
(Konvensyen Nasional Kelab Penyokong PAS Ke-1, Klang, Selangor)

"ALlah menegaskan lagi " Hai manusia,sesungguhnya Kami (ALlah) menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa danbersuku-suku supaya kamusalingkenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu.." (30:22)

Thursday, May 28, 2009

Konvensyen KPP 30 Mei ini tentukan halatuju ahli bukan Islam PAS

Sumber : Siasahdaily.blogspot.com

Oleh Hamdan MS

KUALA LUMPUR, 26 Mei: Konvensyen Kelab Penyokong PAS (KPP) yang akan diadakan pada 30 Mei ini akan membincangkan dengan serius cadangan untuk menaiktarafkan kelab sebagai salah satu daripada sayap PAS dan bergelar "Dewan".

Demikian kata Timbalan Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS, Dr Halimah Ali di sidang media yang diadakan di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur Selasa lepas.


Menurutnya, konvensyen tersebut akan dirasmikan oleh Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang akan bermula dari 8.30 pagi hingga 2.00 petang di Dewan Serbaguna, Pejabat Daerah Klang.

Dengan bertemakan "BERDIRI TEGUH MENEMPUHI CABARAN",konvensyen itu bertujuan untuk menghimpunkan kepimpinan Kelab Penyokong Pas daripada seluruh negara.

Konvensyen sehari ini juga akan menerangkan peranan yang perlu dijalankan serta memberi penerangan berkaitan perancangan yang telah dirancangkan oleh KPP.

Selain daripada itu juga, pelan untuk menaikkan tarak kelab ke taraf Dewan akan diterangkan kepada pimpinan Kelab Penyokong PAS dalam konvensyen itu.

Menurut Dr Halimah Lagi, konvensyen itu bakal menjadi pemangkin baru dari masyarakat bukan Melayu yang telah lama menyetai KPP.

No comments: