"You are welcome to the world of unity"

YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa
(Konvensyen Nasional Kelab Penyokong PAS Ke-1, Klang, Selangor)

"ALlah menegaskan lagi " Hai manusia,sesungguhnya Kami (ALlah) menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa danbersuku-suku supaya kamusalingkenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu.." (30:22)

Monday, May 25, 2009

Kelab Penyokong PAS minta kaji jadi ahli PAS segera

Sumber : Siasahdaily


PULAU PINANG, 15 Mei: Kelab Penyokong PAS (KPP) menyokong penuh saranan Naib Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu agar kelab itu menjadi sayap PAS dengan segera.

Pengerusi KPP, Hu Pang Chaw berkata, memang menjadi harapan ahli kelab itu agar KPP mendapat pengiktirafan dan boleh memainkan peranan lebih efektif dalam PAS.

Hu berkata demikian ketika berucap dalam konvensyen KPP Pulau Pinang yang telah diadakan di Dewan Besar Tasek Gelugor, Seberang Perai Utara baru-baru ini.

Mohamad Sabu, ketika merasmikan konvensyen itu berharap PAS boleh menjadikan KPP sebagai sayap PAS dengan seberapa segera.

"Kita akan membantu PAS mencapai kemenangan kerana ahli kelab penyokong kita seluruh negara sudah mencapai melebihi 20,000 ahli.

"Ini adalah satu angka yang begitu besar. Oleh kerana itu sekiranya ahli kelab ini boleh menyertai PAS maka fungsi kami akan lebih bermakna setelah sekian lama menyokong PAS," kata Hu Pang Chaw dalam ucapannya.



Konvensyen itu berjaya merapatkan hubungan silaturrahim antara ahli-ahli kelab tersebut yang terdiri daripada masyarakat India dan Cina.



Dalam konvensyen tersebut slogan 'PAS for All' telah berjaya menambat hari kebanyakan ahli-ahli kelab yang datang daripada Kedah, Perak dan Kelantan.



Pengarah Konvensyen, Mohd Nasir Abu Bakar berkata program ini telah berjaya untuk merapatkan hubungan sesama ahli kelab.



Disamping itu dengan adanya program sebegini ahli kelab daripada pelbagai negeri dapat bertukar-tukar pendapat dan mempelbagaikan aktiviti untuk manfaat mereka bersama.



Manakala Pengerusi Kelab Penyokong PAS Perak, S.Surianarayanan juga mempunyai harapan yang sama. "Dalam pilihan raya umum yang lalu kita telah bekerjasama dengan ahli-ahli PAS bagi memastikan kemenangan dicapai.



Oleh kerana itu supaya kelab ini boleh berperanan dengan lebih aktif maka saya mengharapkan agar kepimpinan PAS menerima kami untuk menjadi ahli," katanya.

Konvensyen tersebut telah dirasmikan oleh Naib Presiden PAS, Mohamad Sabu.

Turut hadir dalam majlis tersebut ialah Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS, Dr Mujahid Yusof Rawa.

No comments: