"You are welcome to the world of unity"

YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa
(Konvensyen Nasional Kelab Penyokong PAS Ke-1, Klang, Selangor)

"ALlah menegaskan lagi " Hai manusia,sesungguhnya Kami (ALlah) menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa danbersuku-suku supaya kamusalingkenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu.." (30:22)

Thursday, December 18, 2008

Tribut untuk PAS Negeri Sembilan

“Kalau dulu, sukarnya untuk kita menyampaikan Islam pada masyarakat bukan Melayu dan bukan Islam. AlhamduliLlah, dengan izin dan pertolonganNya, kini PAS N.Sembilan telah berjaya menunaikan amanah untuk menyampaikan dakwah Islam kepada seluruh manusia termasuk pada yang bukan Islam”.

Kita sepatutnya bimbang kerana sudah pasti kita semua akan ditanya “apakah kita telah berusaha menyampaikan Islam pada kawan-kawan,jiran-jiran dan masyarakat bukan Islam yang berada di sekeliling kita”. Di akhirat nanti, sudah pasti kita akan dipersoalkan tentang tanggungjawab dakwah Islamiah ini.

Sekurang-kurangnya, sudah ada pihak yang telah berpeluang menyampaikan dakwah Islam ini pada mereka.

Pada hari Ahad yang lalu jam 8 malam ini, Pesuruhjaya PAS N.Sembilan diiiringi Ketua Penerangan PAS N.Sembilan, saya , En Yau Con Seng, Kelab Penyokong PAS N.Sembilan dan ahli-ahli rombongan telah dijemput menghadiri Jamuan Makan Malam sempena ulang tahun 35 tahun Tokong Tien Kok Kong, Rahang, Seremban.




Dalam kesempatan untuk berucap pada malam tersebut, Ybhg Sdra Zulkeply Mohd Hj Omar telah menerangkan tentang dasar-dasar pemerintahan Islam yang memberikan keadilan kepada semua rakyat tanpa membezakan latar-belakang agama, bangsa dan keturunan mereka.

Bila PJ menyentuh tentang kebebasan untuk mendapatkan pendidikan dalam bahasa ibunda mereka dan hak untuk mendapatkan dana-dana untuk membangunkan SRJK (C), semua yang hadir hampir 800 orang telah memberi tepukan gemuruh kepada beliau. Tahniah PJ!




Selepas itu, saya turut diberi peluang untuk menyampaikan ucapan. Saya menyentuh tentang bagaimana Islam menjamin kebebasan untu mengamalkan agama dan budaya masing-masing. Tidak paksaan kepada sesiapa yang bukan Islam untuk menganut agama Islam.

Saya turut menyentuh tentang salah-faham yang mungkin ujud tentang peraturan minum arak dalam sebuah kerajaan Islam dan hari ini dalam kerajaan Pakatan Rakyat.

Saya bersyukur pada Allah, sepanjang hampir 25 tahun saya berada dalam perjuangan Islam ini, inilah kali pertama saya dapat menyampaikan Islam pada bukan Islam secara terbuka dihadapan ratusan tetamu Cina dan berusaha menghilangkan kekaburan dan kekeliruan yang menyelubungi pemikiran mereka.

Inilah kali pertama juga, cahaya Islam dapat menembusi tembok tokong Cina, semoga Allah SWT merahmati usaha kita semua....Amin.

http://mohdtaufek.blogspot.com/2008/12/dakwah-islam-menembusi-tembok-tokong.html



1 comment:

Anonymous said...

salam hormat.

ada masa sila lawat website saya.

http://pkrpasdap.blogspot.com
http://pena-picisan.blogspot.com