"You are welcome to the world of unity"

YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa
(Konvensyen Nasional Kelab Penyokong PAS Ke-1, Klang, Selangor)

"ALlah menegaskan lagi " Hai manusia,sesungguhnya Kami (ALlah) menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa danbersuku-suku supaya kamusalingkenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu.." (30:22)

Monday, December 1, 2008

Keahlian Kelab Penyokong PAS melebihi 30,000 orang

Jumlah keahlian Kelab Penyokong PAS sekarang telah melebihi angka 30,000 orang. Jumlah terbanyak ialah dari kaum India sebanyak 58 % dan selebihnya dari Kaum Cina, dan sedikit dari kaum Sikh , Siam dan Iban diSerawak.
Demikian kenyataan dari Timbalan Pengerusi Kelab Penyokong PAS Kebangsaan ,Sdr. Vincent Lee dalam Dialog Bersama komuniti Non-Muslm sempena Kempen Jom sertai Pas anjuran PAS Temerloh pagi ini.
Program yang diadakan di hadapan Pejabat PAS Kawasan Temerloh menampilkan Panel Dialog iaitu Naib Presiden PAS , Ust. Ahmad Awang, Pesuruh jaya PAS Pahang, Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man, AJK PAS Pusat, Ust. Abdul Ghani Shamsudin, ADUN Titi Serong, Khalil Idham Lim, dan Pengerusi kelab Penyokong PAS Negeri Pahang, N. Balasubramaniam.
Vicent Lee juga menjelaskan tidak ada sebab orang Cina dan India takut kepada PAS kerana PAS lah yang mempunyai pengalaman memerintah yang lama khususnya di Kelantan.

Tegasnya di Kelantan tidak ada halangan kepada orang Cina untuk mengamalkan budaya dan adat mereka masing-masing. Contohnya di Kelantan lah letaknya patung Buddha yang terbesar di Malaysia.
Di Jalan kebun Sultan Kota Bharu orang Cina menjual daging “kerbau pendek” dan teh cina dengan terbuka.“jangan tuan-tuan percaya dengan dakwaan saya kerana Kelantan bukannya jauh dan boleh pergi ke sana untuk melihat sendiri” katanya

No comments: