"You are welcome to the world of unity"

YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa
(Konvensyen Nasional Kelab Penyokong PAS Ke-1, Klang, Selangor)

"ALlah menegaskan lagi " Hai manusia,sesungguhnya Kami (ALlah) menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa danbersuku-suku supaya kamusalingkenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu.." (30:22)

Monday, December 15, 2008

Interfaith Dialogue on Poverty

Peluang untuk mendengar pendapat dari pelbagai wakil pertubuhan Islam & bukan Islam berhubung isu kemiskinan.Jika berminat sila lihat maklumat di bawah atau layari : http://www.khalidsamad.com/2008/12/pengumuman-interfaith-dialogue-on.html


Klang MP Charles Santiago will organize an "Interfaith Dialogue on Poverty" later this week and would like to welcome everyone to this event. The objective of this dialogue is to exchange thoughts on poverty and friendship. Insya Allah, I will be one of the speaker representing Islam for the first panel. The details are as below:


Ahli Parlimen Klang, YB Charles Santiago akan menganjurkan "Dialog Antara Agama Tentang Kemiskinan" pada hujung minggu ini dan mengalu-alukan kedatangan saudara semua ke majlis tersebut. Objektif dialog ini ialah untuk bertukar pendapat tentang kemiskinan dan persahabatan. Insya Allah, saya akan menjadi salah seorang speaker mewakili Islam untuk panel yang pertama.

Butirannya adalah seperti berikut:
Date : 20 Dec 2008 (Sat)
Time: 3 - 6pm

Venue: MP Klang Community Centre
2A, Jalan Bayu Tinggi 8/KS6,
Batu Unjur, 41200 Klang.
Language: English or Bahasa Melayu

Keynote Speech: Dr. Hermen Shastri
Time; 3:00 - 3:15pm

Firt Panel: A theological view on poverty
Time: 3:15 - 4:30pm

Tea Break: 4:30 - 4:45pm

Second Panel: Sharing experience of tackling poverty
Time: 4:45 - 6:00pm

Bagi pihak penganjur, YB Charles Santiago -Pejabat YB Khalid Samad-


No comments: