"You are welcome to the world of unity"

YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa
(Konvensyen Nasional Kelab Penyokong PAS Ke-1, Klang, Selangor)

"ALlah menegaskan lagi " Hai manusia,sesungguhnya Kami (ALlah) menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa danbersuku-suku supaya kamusalingkenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu.." (30:22)

Thursday, December 11, 2008

Pertemuan penuh mahabbah di Broga, Negeri Sembilan

Seremban 10 Dis - Satu pertemuan penuh mahabbah telah diadakan di sebuah perkampungan terpencil komuniti Cina Broga, Seremban Negeri Sembilan. Pertemuan diadakan di antara Kelab Penyokong PAS Broga yang diketuai oleh Sdr Gan Hin Lee bersama AJK Kelab dengan Sdr Hu Pang Chow Ketua Kelab Penyokong PAS Pusat.



Turut hadir bersama dalam majlis tersebut adalah Sdr Vincent Lee (Timbalan Pengerusi (2) Kelab Penyokong PAS Pusat), Sdr Shamsul Kamal (Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional Negeri) dan juga AJK Lajnah Sdr Mokthtar Lob.

Dalam pertemuan yang singkat ini telah dibangkit beberapa masalah polemik politik yang timbul secara umumnya di Negeri Pakatan Rakyat yang disiarkan di dalam akhbar-akhbar Cina tentang kelemahan-kelemahan yang wujud dalam pentadbiran seperti isu kuota rumah dan isu PKNS.
Menurut Sdr Liaw Yin Fah, "isu-isu yang timbul ini telah melahirkan sedikit kegusaran di kalangan masyarakat Cina sebagaimana yang digambarkan dalam akhbar Cina". Bagi pihak Kelab, kami bertanggungjawab untuk membantu membetulkan keadaan ini agar kerajaan Pakatan Rakyat dapat bertahan dan dapat menangkis tohmahan yang timbul" kata beliau.
Selain daripada itu menurut Sdr Thiam Kwee Heng, "beliau mendoakan kepada Allah SWT agar isu ini tidak berlarutan dan dapat diselesaikan dengan baik tanpa menjejaskan semangat persefahaman yang dibentuk dalam PR".
Hasil dari penjelasan yang telah diberikan oleh Sdr Hu Pang Chow dan juga Pihak LPN Negeri, secara keseluruhannya pihak Kelab Penyokong PAS Broga berpuas hati dan berdiri teguh di bawah kepimpinan Ulamak yang mendokongi Pakatan Rakyat dan memberi komitmen yang jitu untuk turun berkempen dalam pilihanraya kecil di Kuala Terengganu tidak lama lagi.


Di kesempatan yang ada pihak Badan Perhubungan PAS Negeri Sembilan melalui Setiausaha Perhubungan Negeri telah memberikan senaskah HARAKAH secara PERCUMA kepada ahli kelab yang hadir.Pihak Kelab berjanji untuk membantu mempromosikan akhbar tersebut ke tengah-tengah masyarakat Cina khususnya di sekitar Broga dan Semenyih.
Sdr Setiausaha PAS Negeri Sembilan menyerahkan senaskah HARAKAH
kepada Ketua Kelab Penyokong PAS Broga Sdr Gan Hin Lee
Sdr Liaw Yin Fah sedang menatap naskah HARAKAH
Pimpinan Kelab Penyokong PAS Broga bergambar di depan pejabat bersama Sdr Hu Pang Chow

No comments: