"You are welcome to the world of unity"

YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa
(Konvensyen Nasional Kelab Penyokong PAS Ke-1, Klang, Selangor)

"ALlah menegaskan lagi " Hai manusia,sesungguhnya Kami (ALlah) menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa danbersuku-suku supaya kamusalingkenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu.." (30:22)

Saturday, June 7, 2008

Semalam bersama YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa

Parit Buntar - Dalam perjalanan ke Ipoh pada 2 Jun lalu, saya menerima panggilan dari Sdr Hamdan (Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional Parit Buntar) mengajak saya bersama YB Dr Mujahid (Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional Pusat merangkap Ahli Parlimen Parit Buntar) untuk berjumpa dengan masyarakat Cina di Parit Buntar pada jam 5 petang. Perjumpaan tersebut adalah untuk mengutip derma bagi mengisi Tabung Bencana Gempabumi di Sinchuan, China.Walaubagaimanapun saya tak berkesempatan untuk bersama atas sebab tak sempat pulang ke Parit Buntar pada sebelah petangnya.



Saya juga dimaklumkan pada sebelah malam kutipan derma juga akan dilakukan.Bagi memenuhi tuntutan berjamaah, saya sempat untuk bersama dengan YB Dr Mujahid Yusof melakukan kutipan derma pada sebelah malamnya.YB Dr Mujahid Yusof ditemani bersama oleh YDP Kawasan Pt Buntar Tuan Hj Harun.Selain daripada itu Penyokong Kelab PAS Cina Sdr Ah Seng dan Sdr Siva (India) bersama rakan-rakannya.


Kesungguhan yang ditunjukkan oleh kawan-kawan dari kaum Cina dan India amat membanggakan saya.Keikhlasan mereka terserlah sehingga sanggup mengikuti YB Dr Mujahid dan Tn Hj Harun sehingga selesai kutipan dilakukan sekitar jam 10.30 malam.Oleh kerana kepenatan dan lapar, saya menjamu selera bersama YB Dr Mujahid dan rakan-rakan dari Kelab Penyokong.

Syabas kepada YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa.

Moderator

No comments: