"You are welcome to the world of unity"

YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa
(Konvensyen Nasional Kelab Penyokong PAS Ke-1, Klang, Selangor)

"ALlah menegaskan lagi " Hai manusia,sesungguhnya Kami (ALlah) menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa danbersuku-suku supaya kamusalingkenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu.." (30:22)

Thursday, June 11, 2009

Mursyidul Am Ikon Perpaduan Rakyat Malaysia

Zainudin Hashim
Sun Jun 07, 09 9:45:33 am MYT

SHAH ALAM, 7 Jun (Hrkh) - PAS tidak menerima konsep satu Malaysia yang digemar-gemburkan kerajaan kerana ia tidak lain adalah satu retorik Umno dan Barisan Nasional, dan kita telah mempunyai ikon perpaduan buat rakyat Malaysia iatu Mursyidul Am PAS, Dato? Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat.
Demikian kata AJK MUslimat PAS Pusat, Dr Halimah Ali ketika membahaskan ucaptama Presiden dalam muktamar tahunan PAS kali ke-55 di Stadium Tertutup Malawati, semalam.

Beliau memetik Tuan Guru sebagai berkata, bahawa orang-orang Cina, India, Melayu dan mungkin bangsa-bangsa lain dalam Malaysia ini adalah adik-beradik kerana mereka datang daripada satu ibu dan bapa iaitu Nabi Adam a.s.

Tuan Guru juga tegasnya, adalah contoh teladan kepada semua bangsa di Malaysia ini, ia menjangkau golongan lelaki, wanita, tua, muda, anak-anak muda termasuk dari golongan rock yang sudah jatuh cinta terhadap Tuan Guru kerana beliau disifatkan sebagai inspirasi menuju jalan sempurna.

Dalam majlis yang sama juga, Dr Halimah yang juga exco kerajaan Negeri Selangor menyatakan bahawa Selangor memerlukan contoh pentadbiran Islam seperti yang ditonjolkan oleh kerajaan negeri Kelantan.

Tegas Dr Halimah yang juga mantan Timbalan Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS, Islam yang dibawa oleh PAS tidak sama dengan apa yang dibawa oleh Umno.

Justeru katanya, kita perlu mencontohkan kepada semua dengan akhlak yang murni yang merupakan salah satu bahagian daripada ajaran agama Islam. - mns_

No comments: