"You are welcome to the world of unity"

YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa
(Konvensyen Nasional Kelab Penyokong PAS Ke-1, Klang, Selangor)

"ALlah menegaskan lagi " Hai manusia,sesungguhnya Kami (ALlah) menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa danbersuku-suku supaya kamusalingkenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu.." (30:22)

Thursday, June 25, 2009

Islam Memimpin Perubahan



Muktamar sudah berlalu.Pokoknya semuanya sudah dimuhasabahkan…apa yang perlu tika dan saat ini, bagaimana kita nak melakarkan peta “Islam Memimpin Perubahan”?

Ayuh semua pejuang ‘ansarullah’ lakukan / laksanakan tuntutan yang berat ini.Jangan kita tertipu dengan mainan dunia.Perjuangan Islam mesti berpijak dibumi nyata.

Rakyat pelbagai kaum sedang memerhati kita.Perkiraan kita adalah dosa & pahala.Jangan leka agenda musuh yang tak henti-henti mengintai peluang.Sahabat jangan dianggap musuh atau sebaliknya.Orang Timur kata "jangan cah keting"

Perjuangan Islam penuh ujian, bantulah ummah kerana ia merupakan tuntutan agama bukan kerana atas niat tertentu.Betulkan niat, biar kita tak dikenali di dunia tetapi dikenali dilangit itulah yang terbaik.Memang tak dinafikan naluri manusia, ia akan suka bila disanjung..tetapi ia bukan matlamat.

Perpaduan antara kaum perlu diberi perhatian oleh mereka yang alim dalam bidang agama, bukan hanya dibiarkan saja kepada mereka yang bukan bergelar Ustaz @ Ustazah.Tak semua yang mahu menyambutnya mungkin kerana kerja-kerja ini tak popular, wallahu'allam.


Walaubagaimana payah atau tak popular pun , kami berkeyakinan apa yang dilakukan oleh ini bukan kerana untuk mendapat nama tetapi atas tanggungjawab untuk mengangkat tema “PAS Untuk Semua” yang telah diterima oleh semua masyarakat tak kira Melayu, Cina atau India.Sekarang medan dakwah terbuka luas, ayuh kita berkerjasama…merealisasikan "Islam Memimpin Perubahan"


“You are welcome to the world of unity”

No comments: