"You are welcome to the world of unity"

YB Dr Mujahid Yusof Ar-Rawa
(Konvensyen Nasional Kelab Penyokong PAS Ke-1, Klang, Selangor)

"ALlah menegaskan lagi " Hai manusia,sesungguhnya Kami (ALlah) menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa danbersuku-suku supaya kamusalingkenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu.." (30:22)

Friday, January 29, 2010

Dialog Peradaban Bermula

Lantaran kerana isu penggunaan nama Allah, peluang untuk menerangkan pendirian Islam semakin menyerlah khususnya kepada Bukan Islam.


Berbanding DS Najib, TGNA jauh terkehadapan

Foto-foto ini jelas menggambarkan kemesraan di antara TG Nik Aziz yang beramah mesra dengan sebahagian tetamu yang hadir dalam majlis perjumpaan dengan ketua-ketua penganut agama di Kota Bharu sebentar tadi.

Perjumpaan itu turut dihadiri ketua-ketua Majlis Perundangan Agama Buddha, Kristian, Hindu, Sikh dan Tao Malaysia, K. Kamalanathan dan Ketua Kesatuan Agama Kristian Malaysia, Bishop Ng Moon Hing.



Semoga Perdana Menteri 1Malaysia yang ingin menonjolkan dirinya sebagai "jaguh perpaduan kaum" serta "umno juara rakyat" khas untuk umno dan kroninya saja akan berlapang dada melihat gambar kemesraan pelbagai kaum sebegini.




Sumber : http://drsitimariah.blogspot.com/

No comments: